21/12

First day of Chanukkah.


Varm dag igen. 26 grader och strålande solsken. Idag har varit en full dag av judiska bröllop på stranden, tända menoror och linedance.


Det blev en dag på stranden idag igen, men däremot så gjorde vi något riktigt kul på kvällen. Vi åkte till en countrybar där vi åt middag och dansade linedance. Riktigt skoj, för mig som var äldre, men ändå "minderårig" fick en stämpel på båda händerna, ett armband runt varje handled och fick skriva på ett papper att jag förstod att jag inte fick intaga alkohol, snacka om extremt, menmen, jag fick min dos av "Captain & Diet" och piña colada tidigare under dagen.


Vill ju berätta att jag är riktigt trött på skandinavier nu. Det är extremt många här, och idag fick jag agera tolk mellan en norsk flicka och flickan i min familj. Flickan från Norge försökte gång på gång prata med flickan och mamman i familjen, trots att jag sagt att det bara var jag som förstod henne. Flera svenska ungar härjar runt i poolen här också. Funderar på att skälla ut dem på svenska, då dem faktiskt tror att jag är amerikan, då jag egentligen bara pratar engelska. Vore skoj...?


Imorrn ska vi träffa mammans mormor, för att fortsätta fira Chanukkah. Ska troligen ut och äta en judisk måltid.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback