AJAJAJ!!!!

Okej, barnen är i skolan och jag är nu ledig fram till klockan 3 då jag ska hämta dem och köra pojken till cello-lektionen. Det var ganska så lätt att ta sig fram faktiskt.. man lär sig lätt de olika reglerna, fast jag som utlänning känner mig som att jag har stulit bilen då jag åker fram, är hur rädd som helst att jag ska råka åka för fort och polisen ta mig.. här ser heller inte de civila bilarna ut som i sverige, här är det helt random bilar som kör runt, och bilarna står också bakom knutar och buskar och hörn, precis som i filmer..

Har precis också städat barnens rum, och ska snart gå för att sätta igång en tvätt.. tvättar säkert tre maskiner varje dag. Jag har även fått min telefon nu, dock är jag inte helt hundra på numret, ska försöka få fram det ikväll. Något mindre kul är att jag klämde handen i ett linneskåp för en stund sen, hela handen pulserar och jag kan knappt röra den utan att det gör ont..

Fick även idag ett meddelande från min Buddy här i usa, Lisa kommer från Tyskland och är Au pair i en annan familj en bit ifrån mig.. hon undrade ifall jag ville följa med henne till Annapolis Mall för att träffa lite kompisar, och självklart ville jag det. Ska bli kul att träffa lite folk som är i samma position som jag själv. Min bästis just nu är familjens hund som befinner sig i samma rum som jag vart jag än går. Min andra kompis är Collette's två-åriga dotter Lily. Hon må vara extremt liten, men hennes språk är väldigt utvecklat och hon är väldigt smart. Collette och jag skulle shoppa lite saker idag, och när Lily inte fick fram ordet "mini-shopping", så sa hon: "You know the girl that is a mouse" haha, så sött..
På tal om shopping, så tankade jag bilen idag, 13.29 dollar, kan ni tänka er??!!! och detta var en full tank, just nu står bensinen här på 1.56 dollar och det är för drygt 3 liter!!!

Ska gå och sätta igång tvätten, för att sen äta lunch, det är helt otroligt mycket mat i detta hus, mamman handlar mat för säkert 500 dollar i veckan, och det är helt späckat i kylen och skafferiet. Bara att välja och vraka.. mums. fast missförtå mig inte, trots att det finns så mycket mat och jag kan äta så mycket som jag vill, så gör jag det inte, äter tre måltider om dagen, men äter heller inte stora måltider, weird.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback