Hemma*

Tåget till BWI Airport gick bara bra. Tycker själv att det var ganska kul att vi åkte förbi Baltimore, och jag såg gatan där filmen Hairspray tar plats, väldigt söt gata, må staden vara en av de mest kriminella, men den gatan var söt..
När jag kom till BWI 30 min försenat, stod inte min familj* där. Utan där stod en helt annan kvinna, Collette, som skulle plocka upp mig för min mamma* hade jobb i Philadelphia och skulle vara borta över natten.

När vi kom till huset kl 22.45, var barnen fortfarande vakna, dem hade bakat en kaka till mig, så vi tog en liten fika. Barnen är helt underbara och dem visade mig runt. Huset är stort och jättefint, och hur stökigt som helst med barnleksaker pga mammans jobb.. landade i sängen väldigt snabbt och sov hur skönt som helst, mamman hade skrivit på en lapp som låg på sängen att hon skulle komma hem 7 på morgonen, men att jag INTE skulle ställa klockan utan sova ut ordentligt, vilket jag gjorde, men när jag klockan 9 vaknade så var det ingen hemma, utan dem hade skrivit en jättesöt lapp, där det stod att dem skulle komma tillbaka vid 11, så jag tog min tid att plugga lite om bilkörning här i USA och om de collegekurser som finns här, funderar lite på dans, tåspets-teknik och amerikanskt teckenspråk.. men är ännu inte helt säker, det fanns en kurs i sjukgymnastik, men då måste man vara tvungen att läsa ett antal kurser innan det.

Så, första mötet med mamman blev då i morse vid 11, dem hade varit på möte i barnens skola. när dem kom hem tog vi och satte oss i bilen för att äta lunch med hennes vän/pojkvän i Virginia, vi gick och åt sushi. helt okej tycker jag för att ha varit första gången, men är ännu inte så förtjust i konsistensen. Därefter åkte vi till hennes mamma och plockade upp henne då hon tillsammans med mig skulle ta hand om barnen då mamman åkte och gjorde ett tv-jobb i Pliladelphia ikväll igen, hon frågade ifall jag ville följa med, men barnen ville att jag skulle stanna kvar hemma, så vi fick titta på henne på tv:n istället.

Nej nu måste jag gå och lägga mig.. Men först, lite skvaller:

mamman berättade för mig att hon gjort att tv-jobb med en amerikansk skådespelare. Som frågat ifall hon ville följa med på lanseringen av hans nya serie i helgen som hans dejt. Hon var tyvärr tvungen att säga nej då hon ska vara med barnen denna helg då hon knappt sett dem på senaste. Men nu är han på henne jättemycket och mailar. Han är bl.a. med i Heroes(!!!) men har också figurerat i Dawson's Creek och Friday Night Lights. Jag sa åt henne att jag kunde följa med honom men fick "Oh No", för tydligen ville hon ha honom för sig själv, trots att hon har pojkvän..

Surt, sa Sofie när hon inte fick hunken.

Kan också säga nu när jag ändå håller på, är att jag älskar denna familj, jag kunde inte valt någon bättre. Så gullig och generös som alla är, lilltjejen sa t.o.m "I Love You" när vi höll på och lekte idag.. såå härligt!


Kommentarer
Postat av: Helena

Så roligt att läsa hur bra du har det!! Synd på hunken, men om hon bestämmer sig för sin pojkvän så blir ju hunken över till dig!

Fina bilder från NY, visst är det häftigt att se lite SATC ställen?! Jag och Johan gick förbi huset som "Carrie" bodde i. Ha det bra!

2008-12-06 @ 21:01:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback