Juldagen.

Idag har vi gjort det som sägs vara det mest traditionella judiska som finns. På juldagen gick vi på bio. Vi såg filmen Marley & Me, en gullig liten film om hur en hund, så hemsk, kan locka fram det bästa i människor, jag har även läst en tredjedel av boken, men vill även fortsätta med boken, då den är mer detaljerad.
Något väldigt typiskt för judar är tydligen att få och äta kinamat, det blev det dock inte för oss, vi åt vietnamesiskt istället. På vägen ut fick vi även syn på två ensamma barn i en bil, en fyra-åring och en bebis på några månader. Här i Maryland är det tydligen olagligt att lämna barn ensamma i bilen, denna bil var inte ens på tomkörning, så barnen hade ingen värme. Mamman gick in på retsaurangen ingen och hittade pappan till barnen, men han brydde sig inte alls, så min mamma blev så upprörd att hon faktiskt ringde polisen då vi åkte därifrån.

Nu har vi varit hemma en stund, och vi har hunnit med att tända menoran för femte gången, och jag liger nu, redo att gå i säng. Imorrn ska jag till banken för att lösa in ytterligare en check, och sen ska jag och mamman iväg för att fixa våra naglar, passar utmärkt då jag bröt min tumnagel idag.

Hörs mer imorrn!!

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback