Kulturchock.

Denna tomhet som jag har gått runt med hela dagen har nu släppt och jag hoppas verkligen att vi går mot ljusare tider jag och ungarna. När jag hämtade barnen från skolan så kände jag att jag inte ville bygga negativt med mer negativt, så jag tog med dem till 7eleven och köpte varsin slurpee till oss tre. Slurpee är som en frusen drink, typ is med smaktillsatser. Och när vi kom hem satte vi oss med läxor men flickan väntade med att göra sin läxa för hon ville ha mammas hjälp. 
Barnen har, trots att dem är 10 och 7 år, inte hjälp till så mycket hemma, men idag så hjälpte flickan mig med att vika lakan och skrattade då jag fånade mig och höll på med den som en fallskärm och hon hjälpte mig till och med att ta bort tallrikar från matbordet. Äntligen har dem också börjat säga "snälla" och "tack". Det känns riktigt bra.

Det känns också bra att hela helgen kommer att bli full med fest, kalas och party. Mammans pojkvän fyller nämligen 28, japp han är 10 år yngre än vad hon är, och det ska bli massa festligheter här hemma. Kul att få träffa massa släkt och vänner till dem båda. Btw, mamman berättade i går innan hon åkte till jobbet att hon planerar på att omvandla mig till Cowgirl, med boots och hatt. Ska bli kul att se vem som ger med sig först, hon eller jag..

oh well. Need to go to bed now, getting up early tomorrow.. around 5.45 am. awesome!

Kommentarer
Postat av: Christer

Yiiiiha!!

2008-12-10 @ 03:06:29
Postat av: Ainabaina

Har suttit och läst igenom hela bloggen nu.. du verkar ju iaf ha kommit lite till rätta nu :) Hoppas barnen inte bara är en "pain in the ass".. Saknar dig redan.. Massa puss

2008-12-10 @ 10:28:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback