New York m. bilder

Har tänkt skriva några inlägg på rad nu, bara för att det inte ska bli så mycket text och för att man kan då välja vad man vill läsa..
Har tänkt börja med Intro-dagarna plus resan till New York.

Alla dagar i Stamford, CT var väldigt givande, ibland var det lite jobbigt att behöva sitta ner så pass länge men samtidigt väldigt intressant. Kände att det jobbigaste passet var då röda korset var här, jag har ju gått så många HLR kurser inom min linje på gymnasiet, mitt jobb plus att jag hade olycksfallsvård som individuella val i trean på gymnasiet. Men samtidigt lyssnade jag väldigt noga på han som pratade, då det var en del som skillde sig från det svenska.

Alla vi som var med på Intro-dagarna kom från väldigt olika länder. Vissa kunde lite mer engelska än de andra, och en del kunde betydligt mer engelska än de andra, blev lite orolig ett tag då jag undrade hur det sen skulle gå för dem i deras familj, och hur de lyckats komma hit med deras knackliga engelska. Under Intro-dagarna blev jag även väldigt frustrerad och arg över att sååå många satt och pratade med varande och kom sent då vi hade föreläsning. Det var helt enkelt svårt för vissa att visa respekt.

New York

På Onsdagkvällen bar det med buss in till New York. Vi var 48  personer som skulle in dit och förväntningarna var många. Hela dagen hade dem noggrant informerat om att ifall man kom sent och missade bussen så skulle man få ta sig tillbaka på egen hand och kunde då vara tvingad att betala upp till150 dollar för taxin.
När vi väl kom in till New York åkte vi genom ställen som Harlem, där jag såg ett gatuslagsmål precis där vi åkte förbi, Vi åkte förbi Madison Square Garden där New York Rangers spelar, och vi åkte även genom området där Sarah Jessica Parker bor, för oss SATC-fans så åkte vi förbi flera platser där filmen utspelats.

Först åkte vi till hamnen och tittade på Frihetsgudinnan på lååångt avstånd, sen åkte vi förbi och såg World Trade Sight, där tornen en gång stått, det var hemskt att få se "minnesmärken" där folk hoppat från fönstren.

Sen åkte vi till Time Square, och jag äger bara WOW!! Därefter åkte vi till Top Of The Rock, toppen på Rockefeller Center, till sist såg vi den stora julgran som dem tänder inne i New York varje år. Stor och färgfull.

Jag har dessvärre utlämnat mycket, då jag helt enkelt inte orkar skriva mer, plus att det är sent och plus att jag ska skriva ett till inlägg, så hejhopp..

Puss



Julskyltning i Stamford Mall











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback