Rundtur.

Idag har jag åkt runt, runt, runt.. Åkte till college för att höra efter om kurser och engelskaprov, men när jag kom dit ville de se mitt visum. Vilket jag hade glömt hemma så det var bara att åka hem. På vägen hem kom jag på att jag skulle öppna ett bankkonto, så jag stannade vid banken, inte smart, för dem ville också ha mitt pass. Så jag förlorade ca 30 minuter på denna tur.

När passet var hämtat åkte jag tillbaka till banken, och viiilken process det var att skaffa konto och kort och internetaccess. Men nu har jag mina pengar tryggt och säkert. Sen gick jag in på safeway för att mamman ville att jag skulle köpa ingredienser så att barnen kan baka en tårta till deras pappa som fyller år imorgon. Och sen drog jag tillbaka till colleget. Väl framme där insåg jag att jag får lägga alla mina planer i garderoben, dels kostar kurserna för mycket för oss utlänningar, och sen måst man vara uppe i college-nivå för att komma in på kurserna, vilket jag inte är.. Så nu får jag försöka bestämma mig för lite andra saker, vad vet jag inte än, då de kurserna inte varit intressanta för min del..

Men nu får ni vänta en stund tills jag skriver igen, jag och mamman ska åka och hämta barnen i skolan, sen blir det plugg med sonen, mycket med plugg, så håll ut, jag kommer tillbaka ikväll..






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback