Safeway

Var idag och utforskade Safeway, en liten mataffär i området. När jag går och virrar runt så kommer det en man fram till mig och frågar ifall jag behövde hjälp att hitta något. nej svarade jag och jag sa också att jag ville bekanta mig med affären, 5 minuter senare stöttes vi på igen och då undrade jag vart jag kom ifrån, och jag svarade "sverige", "jaha, pluggar du eller?", "nej, jag jobbar som au pair/nanny", "okej, men du, jag har en vän som behöver hjälp, känner du någon vän här som är bra?" "nej, jag har bara varit här en vecka, så jag har inte riktigt lärt känna andra au pairer" "Okej, eller vadå? Du är inte hos Elizabeth, är du?" "Haha, jo, det är jag" 
Och sen berättade han om hur bra han tyckte om barnen, så jag hoppas verkligen att det stämmer, så det bara är lite stelt mellan oss för att jag är den nya au pairen. Fast jag tycker ändå att det inte borde var aden känslan, då dem två sista var katastrofala..

Mamman ringde mig idag också och berättade för mig att hon och denna Hollywood-skådespelare/hunk suttit uppe hela natten och pratat på Skype.. L.A. Here we come!!!!
Sitter nu och tittar på QVC, en tv-kanal i här i Maryland, väntar på att ev. få se mamman nu då hon jobbar. Sitter samtidigt och färglägger en målarbok med Dora the Explorer. Oj så skoj jag har det..

Kommentarer
Postat av: Christer

Stackars dig, SP. Det måste vara omtumlande, jag fattar. Hoppas att ung.....a bättrar sig. Ja, jag vill ha ditt nummer, ska ringa varje dag:-) Skicka på eposten.../P

2008-12-09 @ 20:06:48
URL: http://lokfcst.org

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback