Scottish Walk.

Idag har jag varit ensam med barnen och deras morföräldrar, mamma* är och jobbar och kommer först hem på tisdag, känns lite tråkigt att jag endast sett henne 5 timmar sen jag kom hit, men samtidigt förstår jag, då hon har så mycket jobb, hon berättade för mig att ifall hon skulle ha tre av sig själv, och jobba mer än heltid, så skulle det ändå inte räcka med tanke på så mycket jobb som hon har.

Mamma*s pappa (vilket jag har fått vinkar av,inte är hennes biologiska) är i ursprunget skotsk, och som alla amerikaner, så är han väldigt stolt och inriktad på sitt ursprung. Så idag åkte vi till Alexandria, VA, där de höll i en parad för skottar. På vägen dit åkte vi genom D.C och jag såg Vita Huset, the Washington Monument och Pentagon, lyckades dock inte få några bilder, då vi åkte en bra bit därifrån och jag hade kameran hemma, men eftersom det är så nära och så turistigt så kommer jag deff åka dit igen.

Imorrn ska vi upp i ottan för att åka iväg till synaogan för söndagsskola, och barnen kommer att ha ett litet test om judism, ska bli spännande. Imorrn eller på måndag så kommer morföräldrarna att byta plats gentemot en vän till familjen som heter Collette, hon jobbar som dansare, och var vän med en modell i Sverige som hette Jessica Schene(?), ringer det en klocka någon??
Känns lite tryggt att jag hela tiden kommer ha någon att jobba med fram till januari, men jag arbetar för fullt för att komma in i alla rutiner, idag har jag lärt mig alla elektroniska produkter i hemmet, som tvättmaskin, diskmaskin, mikro, kaffekokare samt spis(som jag för det första inte kommer att behöva använda då mamman lagar all mat för hela veckan, och att jag inte hänger med tekniken på den alls), för jag känner att jag vill vara 100% redo då den dagen väl kommer, då jag kommer att vara ensam. Maten kommer bli dn krångligaste delen också. Mamman sa att barnen inte är kräsna när det gäller mat, och det har jag sett, men däremot vill dem ha maten på ett visst sett, och jag ska bara lära mig på vilket sett.

Aja, sängen väntar, börjar känna att jag måste gå och lägga mig tidigare och tidigare för varje dag, och jag ska vara tillräckligt pigg dagen efter.

Kram!

Kommentarer
Postat av: Elin R

åhhh du verkar ha det jätte bra! är så glad för din skull. Kan du inte maila mig namnet på skådespelaren? haha är så nyfiken. Vad underbart att lillflickan tycker så mkt om dig!



saknar dig

2008-12-07 @ 12:00:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback