Sur och grinig.

Medans mamman var och jobbade så väntade jag på att barnen skulle komma hem, jag väntade och väntade. 10 över 8 kom pappan och lämnade av barnen, vilket är  en timme senare än vad jag förväntat mig och 10 minuter efter läggdags för dem, kul att nu behöva bada dem och få dem att gå i säng. Pojken gick alldeles utmärkt, men flickan fick några (observera: plural) utbrott och skrek och skrek och ville inte lyssna, och detta var för att hon var ALLDELES för trött. Alldeles för sent för henne att vara uppe till kvart över 9.
Mamman ringde för att säga godnatt, men hann inte sjunga för henne, som hon alltid brukar öra, s då var det fel, hon hade vaccinerat sig tidigare under dagen och fick inte ha på sig det plåstret hon ville ha, då var det fel, och tillslut så låg inte lakanen som dem brukade, så då var det fel.. 5 över 10 ropade hon på mig för sista gången och då var det för att släcka en lampa, och nej, den kunde hon ju inte släcka själv.

Denna gång var det lättare för mig att ta hand om hennes utbrott, jag kände att jag inte behövde ta åt mig något av vad hon sa, och denna gång hade jag pojkens stöd, vilket jag tidigare inte har haft då flickan tjafsat emot mig.

Ville bara berätta lite saker som kommer hända i veckan
- Skaffa bankkonto här i USA, plus få min första betalning, wweeiii!!!
- Åka förbi colleget för att utforska lite där, och att ta ett engelska-test, för att se mina kunskaper i skriftligt och muntligt.
- Åka till FLORIDA!!!!! Ser så enormt mycket fram till detta. Sååå kul!!



p.s. mamman ska ha ett snack med pappan så att han inte kommer för sent hem med barnen igen, då det inte är han som behöver gå igenom läggdags med dem, då dem är uppe för sent. d.s.

Kommentarer
Postat av: Aina

Men vilka snorungar! Sofie, var hård mot de små rackarna! Visa att de inte ska skita i de blå skåpet... ;)



Saknar dig här hemma. Sköt om dig och lycka till på engelska-testet! Massa Löven

2008-12-15 @ 15:13:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback