Are you 21? no your not!

Middagen ikväll med barnens farföräldrar och morföräldrar gick bra. Det blev inte som beräknat utan i stället hamnade vi på en kinarestaurang i närheten. Allihopa var jättetrevliga. Sen åkte vi hem och morföräldrarna bytte av med en vän till familjen, Collette och hennes två döttrar bor nu här för att jag ska få det ännu lättare att komma igång, men jag tycker att jag så gott som är helt klar nu, det ända som behövs är att hitta runt med bilen, angående den förresten, imorrn kommer vara första gången jag sätter mig i en bil och ska köra här i USA, men det kommer nog gå bra, till skillnad från många bilar i Amerika så kommer jag att köra en manuell bil. Men jag är okej, tycker till och med att det är roligare än att köra automat.. Barnens pappa Justin försåg mig idag med nycklar till hus och bil, han erbjöd sig även att följa med om jag skulle ut och köra, så att jag skulle lära mig lättare, får ta och sitta och rå-studera en karta imorrn då ungarna är i skolan..

Kan ju också ta och berätta att jag fått en ny vän, Familjens hund Cesna, har förtrott sig helt åt mig. Har de senaste två nätterna sovit inne på mitt rum precis nedanför sängen, och jag har lyckats få henne att sluta tigga från matbordet, ja, jag har till och med lyckats få henne att göra high-five, haha..

Ville bara ta och berätta om sonen i familjen, han är 10 år, men liten som en sticka, hans stora dröm är att bli football-spelare, men vet då att han måste växa och gå upp i vikt, menmen i alla fall.. jag har lagt märke till att han är extremt överbeskyddande. Igår tog mormor och morfar och bjöd mig på ett glas vin, och genast började han sätta igång och fråga ut mig om ålder och rättigheter att dricka alkohol. Och även fast vi diskuterade det med honom igår, så satte han igång igen idag när vi var på restauranen när dem bjöd mig på ett glas vin igen. Sött, men ändå så extremt frustrerande, ska han hålla på så tills dess att jag fyller 21?

Oh well, måste lägga mig nu, way too tired to be awake.. ska även upp klockan 6 imorrn för att väcka barnen och hjälpa till med frukost.

Kram! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback