lång dag

Idag har jag retat upp mig, blivit glad, kylt ner mig ordentligt, blivit sur, blivit lättad och blivit uppretad igen..
Ojojoj, vilken dag.
Idag hade jag tre saker på schemat:
* Åka in till stan för att fixa mitt internationella körkort
* Växla pengar på Täby C
* Köpa en kartong som jag kan skicka jackor i till USA.

Skulle åka hemifrån och frågade pappa hur varmt det var ute, han sa att min vinterjacka skulle bli för varm då solen lyste och det var "varmt" ute. Mycket riktigt, så jag tog den lite tunnare jackan, fel av mig.. Snart gick solen i moln och det blev riktigt kallt, men nog om det..

Tog bilen till Galoppfältet i Täby, tog tåget in till Östra Station och bussen till Stadsbiblioteket för att gå till Motormännens Riksförbund. Efter en evighets gående kom jag fram till den adressen som jag fått där det skulle ligga, går in och ställer mig i hissen, då hissen inte har någon informationsskylt fick jag åka igenom varje våning för att sen konstatera att jag inte hittar stället. Efter ca 30 minuters åkande hit och dit hittar jag stället i källaren, det ligger alltså i ett undangömt garage.. Mannen där verkade ju inte helt snabbtänkt med att hjälpa mig med mitt körkort, men säger ändå att jag skulle komma tillbaka en timma senare. När jag sen kommer tillbaka så märker jag att det jobb han gjort skulle tagit mig 5 min. Sur och frustrerad på om detta verkligen stod rätt till ringde jag min kära vän Palm i Helsingborg för rådfrågning, men jo, detta var hur det skulle vara (ett "broshyr-liknande" häfte med bild och infolapp fasttejpat)..

Sen bar det av till Täby, Växlade pengar och köpte ett par jeans. Mötte upp med mamma och åkte hem i snörusk.
Stannade i V-tuna C, där jag köpte en kartong och inser att mina saker inte alls kommer att få plats i denna kartong, fan att det inte fanns en storlek större, nu kommer det säkert krävas ytterligare en kartong och ännu mer pengar i frakt..

Fick även mitt visum idag, När jag fyllde i alla papper så sa dem på Skandinaviska Institutet att jag bara skulle skriva att jag skulle vara borta i 12 månader, för jag skulle få en 13:e månad automatiskt.. Men nu idag så ser jag att mitt visum går ut exakt ett år efter det att jag reser, så nu är jag skitsur att dem gjort fel, för jag kan ju inte stanna kvar ifall visumet gått ut, då är jag ju där illegalt..

Skitkul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback