Polisen i Sverige.. suck.

Jag säger då det.. SUCK!
Ringde mamma idag för att förklara att jag inte alls tyckte om polisen, och hon frågar ifall jag fått böter alt. blivit stoppad. Nej det hade jag ju inte blivit, tvärtom.. Jag ville bli stoppad så jag körde förbi en och samma poliskontroll 6 gånger.. 6 GÅNGER!!! Ja,usch. och dem tog inte in mig en enda gång.. Man blir ju sur.. Jag som till och med målat läpparna..

För er som kanske inte känner mig, så är jag lite småkär i poliser, nästan alla yrken som innefattar uniform och på ett sätt är maskulina jobb, så börjar det hoppa lite extra i bröstkorgen.. Brandmän, yrkesmilitärer, poliser..
Och det gör mig upprörd att när man så desperat försöker bli stoppad, att dem då inte kan ta mig åt sidan så jag blir glad, en dagens gärning vill jag kalla det..

Menmen, mamma fick sig i alla fall ett gott skratt där hon satt på jobbet med mig i telefon.. Tänkte väl åka dit en snabbis innan jobbet så hon kan få skratta mig i ansiktet också, en dagens gärning..
Var idag också och beställde en tårta till på tisdag, som då är sista dagen på jobbet, skönt!

Kommentarer
Postat av: Christer

Lokförare har uniform.....

2008-12-03 @ 11:44:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback