Presidentvakan..

.. blev för min del bara 20 minuter lång. Hade sett fram emot att få följa racet till vita huset, då de flesta kanaler visade bilder och pratade om presidentvalet. Men då jag hade jobbat hela dagen, både på Centralbadet och på Kungsholmen i totalt 12 timmar, gjorde att jag däckade i fotöljen framför tv:n igår vid tolvslaget.. Vaknade lagom till när Barack Obama var klar med sitt segertal och McCain gav en intervju. Typiskt. Är glad över resultatet, men var aldrig helt säker på hur det skulle gå..
Skulle valet ha varit i Sverige så hade jag garanterat att Obama skulle ha vunnit, vi svenskar är så, att vi skulle ha röstat på honom bara för att det aldrig funnits någon svart president. Skulle valet stått mellan Clinton och Obama, så tror jag ändå att vi svenskar röstat på Clinton, för manliga presidenter har vi ju haft, men inte kvinnliga. Varför är vi svenskar såna? Såna som röstar på människor som är "i underläge", jag tror inte att vi skulle rösta på den med mest kompetens, näe, vi skulle rösta på en person med tanken "för det vore väl kul"..
Annars skulle det väl inte gå så bra för Lars i årets Idol, eller Lasse Brandeby i Let's Dance. Eller låt säga Christer Sjögren i Melodifestivalen. Krattor som fått folkets röster.

Sitter nu och tittar på Oskyldigt Dömd på TV4 och avnjuter en fruktsallad med granatäpple, vindruvor och kiwi. Igår till presidentvalet hade jag även i lite mango, men hade dessvärre ingen idag. Gott!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback