Shoppingdag..

Klockan är efter 17.00 och jag har säkert kollat SMHI:S hemsida 3 gånger sedan denna tid, dem har nämligen en uppdatering i femdagarsprognosen.. Än har dem inte kommit till måndagen, men vädret ser ganska lovande ut på söndagen, +3 grader.

Idag var jag i stan och träffade Malin. Resan in var väl inte alltför skoj och jag utser mig numera till Sveriges lyckligaste person. Jag fyllde nämligen 20 i februari men har sedan dess fortfarande åkt på reducerat pris inom länstrafiken, idag var just en sån dag. Men helt plötsligt när det bara var två stationer in till sthlm östra kom 3 kontrollanter på, helvete. Räckte fram remsan och kontollanten frågade hur gammal jag var. "19" kved jag ur mig.. "Har du legitimation?", självklart har jag körkortet med mig, men för att inte sitta i skiten så svarade jag nej.. Lite misstänksamt ser hon på mig och håller kvar i remsan samtidigt som hon kollar resenärerna bredvid.. "Asså, jag fyller 20 i slutet av december", klämde jag fram lite snabbt, och fick ett "okej" till svar, sen lämnade hon tillbaka remsan och gick därifrån.. "halleluja"..

Mötet med Malin var mysigt, in på Åhlens City för att äta lunch och sen strosade vi runt, eftersom det börjar bli lite knapert på kontot med tanke på att jag inte får lön den 25:e som alla andra, så blev det ändå lite shopping, tre par trosor, ett par jättefina tumvantar från Friis, och ett bälte från Monki.. Helt suveränt..

Väntar nu på ett samtal från min amerikanska mamma, ska bli skönt att höra ifrån henne då vi inte har haft kontakt på ett tag med tanke på hennes media tour.. Kan inte längta mer nu när det bara är 5 dagar kvar!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback