De senaste två dagarna..

Igår var en bra dag. Upp med barnen, till deras skola och sen var det skola för min del också.. Riktigt kul. När jag kom till psykologin mötte jag två tyska Au Pairer som tar samma kurs som jag, och så fort jag kom fram till dem sa den ena, "du har gått ner i vikt.." "Har jag??" svarade jag förvånat och försökte titta på mig själv så gått jag kunde, "Ja, i alla fall över benen.." fick jag till svar igen.. Åhhh, så glad jag blev...
Dansen gick väldigt bra också, dock hostade jag så jag var tvungen att lämna salen 2 ggr för att inte störa de andra..

Kom hem igen och tog hand om flickan medans mamman åkte till gymmet, jag och flickan målade våra naglar, skrev ihop en läxa hon hade och kollade på en film. När sonen kom hem från skolan satte han ihop några delar till det nya Rockband, som han fick i Hanukkah-present. Klockan halv 5 åkte han på fotbollsträning och kom hem igen efter 6-tiden. Middag, bad och sen satte vi igång med Rockband-spelet då mamman åkte till jobbet. Dock blev spelandet inte alltför långvarigt, då pojken och flickan hamnade i bråk, det hela blev att avstyra och sedan plocka undan alltihop..

Idag fick jag gå upp extra tidigt, pojken skulle på klassresa, och var tvungen att vara i skolan 6.45 på morgonen, då jag droppat av honom, åkte jag och flickan till ett bagel-ställe och åt vår frukost där..
När jag droppat av henne åkte jag hem och började städa. Nu är jag duschad och klar för att fira Passover Seder hos barnens farföräldrar, känner lite panik, den delen av släkten är inte alltför rolig, och barnens kusin lyckas alltid ställa till med trubbel.. Imorgon skulle jag ha följt med familjen till New Jersey, men efter en massa strul och trångt med platser, så får jag stanna hemma, ett dygn ledigt, så nu kanske jag äntligen kan hitta min klänning till balen, den är ju nästa helg!!
Känner mig lite ledsen att jag inte kan följa med, detta är ju endå min falmilj och det är en högtid som är väldigt viktig för dem. Men samtidigt förstår jag helt och hållet, speciellt då jag inte ens följer den religionen.

Nu måste jag gå, skriver senare ikväll om hur det var...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback