Ensam

Sitter nu hemma själv. Familjen har blivit inbjudna på påskfirande hos en vän till familjen. Känns ruttet att familjen som inte ens firar påsk blir inbjudna att fira påsk, medans jag får sitta hemma, vännen är till och med en god vän, så jag förstår inte alls varför jag inte blivit inbjuden. Kan inte ens förklara känslan.
Trodde verkligen inte att det skulle vara så svårt.

Familjen och jag var ute och åt lunch, och mamman ville veta hur vi firade påsk hemma i Sverige, men barnen verkade inte lägga något som helst intresse i vad jag sa. Att de sen ska fira påsk känns väldigt annorlunda.

Jag har inte fått något påskfirande, men nu ska jag gömma påskäggen som mamma skickade till barnen. Varför? Jag har ingen ork med det..

Kommentarer
Postat av: Helena

Trist att det inte har blivit så mycket påskfirande för dig, förstår att det kan kännas lite jobbigt när man är van att fira vissa saker med sin familj. Dålig stil att du inte blev medbjuden, reagerade inte din värdmamma på det? Hoppas iaf att du har det bra!

2009-04-12 @ 21:42:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback