Vegas-resan.. del 2

Fredag:
Vaknade tidigt, då jag trodde jag försovit mig, men klockan var då bara 5. Gick upp, klädde på mig och vandrade till köket, där kaffet väntade. Vid sextiden väntade frukost som bestod av pannkakor, ägg och bacon. Klockan 7 gick första turen med helikopter ner till botten av Grand Canyon. Och när alla 28 var nere, så fick vi stoppa ner vårat bagage i så kallade dykar-väskor, som skulle hålla tätt för vatten. And off we go..
I den (uppblåsbara) båt som vi satt i, så kunde man antingen sitta i mitten på ett säte, eller så kunde man sitta på den tub, som täckte sidan på flottan, självklart så satte jag mig på tuben, jag ville bli blöt! Och när det är över 40 grader i luften, så är det skönt att då och då svalkas av med vatten på 12 grader.
Efter att ha åkt i några timmar, så stannade vi vid en strandkant för lunch, och medans våra guider satte upp lunchen, så tog vi andra och hoppade från en 5 meters klippa och badade litegrann. Lunch bestod av mackor med kycklingsallad. Och när vi var mätta och belåtna, så fortsatte resan. Efter ytterligare ett par timmar, så stannade vi vid ett indianreservat, och vandrade upp bland klippor och vattenfall, för att komma till en grotta, med ett vattenfall i, väldigt vackert. På vägen ner så fick jag dock för mig, att hoppa nerför ett vattenfall, det skulle väl inte vara något problem, då höjden på det bara var 1 meter. Well, det gick helt på tok, och jag skadade min vänstra fot(smärtan gick bort, men igår valde jag att gå runt i ett par av mina högklackade skor, för att se ifall jag ville ha med mig dem till Miami, ytterligare ett dumt beslut, för nu gör foten ont igen..)
Så att knappt kunna gå var inte så populärt sen när vi stannade vid en strandbarr för att övernatta, det gik inte att gå i sanden. På kvällen satt jag uppe med gubbarna och drack öl och berättade skämt, medans alla andra gick och la sig, men det tog inte lång tid innan vi väl gick och la oss också.

Lördag:
Sista dagen, och då vi åkt det mesta av floden, så kunde vi sova in litegrann, det vill säga till klockan 5. Då var det dags att gå upp, äta frukost och packa ihop alla våra saker, när vi bildade led för att skicka upp alla väskor på flottan igen, så lyckades jag bryta alla mina naglar på högra handen, ajajaj. Fick även passa på att använda den toalett(läs tunna), som våra guider satt upp, precis vid strandkanten. Jag tror nog det var den bästa utsikt jag någonsin haft från en toalett, och ifall det kom någon förbipasserande på floden, så var det bara att vinka(vilket jag lyckligtvis slapp..).
När vi kom ut på floden igen, så hade vi redan åkt alla forsar som fanns, så att sitta i 4 timmar utan att svalkas av i den hettan, var jobbigt. Tur så hade guiderna på våran båt tagit med sig vattenpistoler, som kom väl till hands. När vi var klara med själva forsränningen, så möttes vi upp med en motorbåt, som körde oss till Lake Meade, där vi plockades upp med buss, och k

Kommentarer
Postat av: Christer

Det är skitkul(!) att läsa om era bedrifter. Seriously!

2009-08-15 @ 00:54:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback