Vegas-resan..

Här kommer det! Håll i er för ett låååååångt inlägg..

Onsdag:
Jag vaknade! Jajamensan, dock var jag inte på humör att gå upp alls, var alldeles för trött. Men jag tog mig i alla fall till flygplatsen och checkade in. Planet lyfte i tid, och bytet i Chicago gick utmärkt. Klockan 10 anländer jag till flygplatsen i Las Vegas och sätter mig i en taxi till hotellet, som låg längst bort på the Strip.
Checkade in och bestämde mig för att gå till poolen, där låg jag i ca 40 minuter, då det var ALLDELES för varmt att kunna vara ute. Så jag gick tillbaka till rummet och tog mig ett långt bad, och gjorde mig även i ordning för att gå ut och göra stan osäker. Kom dock inte så långt, då jag la mig och vilade, och somnade totalt, när jag vaknade var det för sent för att gå ut, då jag skulle upp tidigt dagen efter. Så det blev till att somna om..

Torsdag:
Vaknade halv 8 och började packa för att sedan checka ut klockan 9. Då shuttlen till flygplatsen inte skulle gå förrän klockan 9:30 så gjorde jag ett besök till älskade Starbucks.
Då vi alla skulle mötas klockan 11 vid terminal 1 så samlades en grupp på 28 personer där. det var en blandad version av människor där, en familj på 6, en spansk familj på 4, ett antal par, ett antal personer med en förälder, det var bara jag och en kanadensisk tjej i min ålder som reste ensamma, men hon var tråkig ut till fingertopparna, så jag anslöt mig mer med de äldre..
På flygplatsen blev vi upphämtade med buss, och körda ut till en annan flygplats, där vi fick sätta oss på ett litet propellerplan. Planet tog oss ut till en ranch, och vilken skumpig resa det var.. Väl ute på ranchen blev vi tilldelade sovplats, och jag valde att sova i en liten västernvagn, en sån som man ser i gamla filmer. Och när allt det var klart, så blev det en liten tur på hästryggen till ett litet skjul, där vi fick lyssna på historier och jag fick även hålla i en orm. Sen blev det en liten ridtur igen, och när vi kom tillbaka så gick vi upp på en kulle för att skjuta lerduvor. Ingen vidare lycka för min del. Middagen kom, och vi blev bjudna på ranchens egna ko.
Efter middagen åkte större delen av gruppen på en trip med fyrhjulingar. Men då jag inte hade ekonomin till det, så blev det bara till att hänga runt som gällde.
Och när alla kommit tillbaka, så bjöd de som jobbade på ranchen på en liten show. Där de gjorde allt från att dansa, till att sjunga, till att spela instrument.

Fortsättning följer..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback