Fredag kväll + Lördag morgon

Först: Hur mycket jag än hatar trädgårdsdekorationer hemma i Sverige över julen (speciellt våra grannars fula trädgårdstomte), så totalt älskar jag all belysning och dekorationer här i USA. Antingen är det för att det "hör hemma" här, eller så är det för att folk är spenderar mycket mer tid och tanke bakom det som görs...

Sen: Så kvällen igår var väldigt lyckad tycker jag. Vi började hemma hos Sophie med en varsin drink. Och efter ett tag kom ett helt gäng Au Pairer kom dit, vi var lite sociala, och sedan blev det paketöppning, där vi hade gett Isi ett litet 21-års-kit med banderoll, tiara, små vodkaflaskor och ett shotglas. Mer när kvällen kom, så åkte jag, Isi, Elaine och Sophie downtown och gick in på FedHouse. Där träffade jag dj:n Chris, så jag önskade en låt åt Isi's vägnar, och hon fick även en shot med honom. Inne på FedHouse kände jag också att något stack till i foten, men tänkte inte mer på det, men efter ett tag tittade jag ner, och ser att hela min stortå är täckt i blod, glas-splitter, myyyys.. Gick till toaletten med Elaine, och hon gick för att hämta plåster, tillbaka kom hon med en gasbinda, tydligen skulle jag linda den runt tån. Efter lite pyssel lyckades vi äntligen få på det, och nu i efterhand är det sjukt att ett  sånt litet jack lyckades blöda så mycket.
Gick efter det över till Dock Street, som var väldigt tomt jämfört med annars. Efter ett tag på dansgolvet gick vi ner ner på undervåningen, där vi träffade Navy-Mike. Umgicks lite med han innan han var tvungen att ge sig tillbaka till sitt, och vi kände att det var dags för oss också att åka hem..

De andra tjejerna hoppade in i en taxi, och jag gick mot bilen. När jag kom fram till bilen började jag tömma mina fickor på mina saker eftersom jag inte hade någon handväska med mig. Mobilen, kameran, nycklar åkte ut, men var fan var mitt pass och bank-kort?
Ringde Sophie för att höra om det var kvar i Isi's handväska, men det var det inte. Började gå tillbaka den väg jag gått. Men efter en 50 meter hittade jag det. De båda låg i min tröja jag hade på mig. Längst ner på min top finns nämligen en snodd som håller tyget inne, och där hade de hamnat. Otrolig lättnad kom, och jag kunde äntligen åka hem och somna in.

Halv 7 blev jag väckt i morse av pojken som undrade om han kunde spela Wii, jag gick med på detta, och då jag knappt kunde komma ur sängen och var väldigt disorienterad, så sa han att jag kunde ligga kvar och fortsätta sova. Klockan 8 kom han tillbaka och undrade om jag nu kunde komma ner, vilket jag kunde, fast när jag väl kom ner så somnade jag i soffan igen.

Halv 10 åt vi frukost och fick se första snön falla, typiskt nog är det också plusgrader ute, så det är bara slask som ligger på vägarna. Halv 2 körde jag honom till en inomhus-fotbollsmatch han hade, men det andra laget hade ställt in, så det blev istället en träning..


Kommentarer
Postat av: Christer

Tomten har inte kommit ut än:-) Men det är nog bara en tidsfråga...

2009-12-07 @ 10:12:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback