Förändring.

Ville ta och berätta om vad som har hänt med mig personligen sen jag kom hit. Och det är att jag har förändrats på många sett, mest mitt sätt att tänka och agera.

När jag var hemma i Sverige kan man inte direkt säga att jag bäddade sängen ofta, nästintill aldrig. Grose, jag vet!
Men sen jag flyttade hit i början på December så kan jag inte lämna mitt rum på morgonen utan att ha bäddat sängen. ett annat sätt jag har förändrats på är att jag inte längre skjuter upp saker, jag kan inte, för jag har andra som är beroende på att jag gör det jag ska. Gå upp på morgonen, även fast jag är död av trötthet lyckas jag även med.
Laga mat och passa tider är något som kommer till listan på saker jag förändrats med.

Många släktingar har sagt att de är stolta över mig att jag lyckats göra detta själv, att ansöka, sköta det ekonomiska, samt att ta kontakt och flyga över. Och nu tycker jag att jag faktiskt måste få säga det själv, jag är stolt att jag lyckats göra allt detta själv, och att inte behövt hjälp från någon, förrutom agenturen såklart.

Jag har haft mina stunder, och frågat mig själv, vad har jag gjort? är det verkligen rätt?

Men nu vet jag, att detta är det bästa jag har gjort i hela mitt liv, och har redan ställt in mig på att få stanna 2 år..
sorry mamma, sorry pappa..


Nej, nu måste jag sikta in mig på att klara av midterms-provet i dans, men jag tror och hoppas att jag har mitt på det torra. Måste skriva en uppsats på 8 sidor, samt lyckas klara av en hel danslektion utan instruktioner. Öva,öva,öva!!!
Blev oerhört glad idag, för enligt mitt tycke, så har jag aldrig varit riktigt bra på att uttrycka mig genom ansiktet i dans, men idag pekade läraren ut mig och två anrda, och sa att vi var de ända som såg levande ut, så alla fick sätta sig ner, förutom oss tre, och vi fick visa dem. Jag älskar dans!!!!

Kommentarer
Postat av: Aina

Bra gjort! Det är min flicka de! har inte riktigt hängt med på sista tiden i din blogg då mitt internet har trasslat.. meeen, nu är jag tillbaka och vill höra allt! miss ya. Love Aina

2009-03-04 @ 01:21:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback