Cultural Fair, Tysk Restaurang och Acme..

Okej, nu var det ett tag sedan jag skrev, och jag känner att jag egentligen inte har någon lust, men nu måste jag få det ur världen, så ni har något att läsa också.
Helgen har varit väldigt lugn. Pappan kom och hämtade barnen i fredag och i fredags var det även father-daughter dance med flickscouterna, så flickan hade fått en ny klänning och fick platta håret eftersom det var en sån speciell kväll. Till råga på allt hade hon även tappat sin framtand tidigare i skolan. Äntligen!! Som vi har kämpat med att försöka få ut den..

När barnen åkt, stannade jag uppe sent för att baka chokladbollar till Cultural Fair. Det var ganska knepigt då jag skulle försöka göra med amerikanska mått. Och amerikanare har heller inte pärlsocker, och kokosen jag köpte var alldeles för sötad, så det fick helt enkelt bli utan..

På lördagen hade vi då vår Cultural Fair, där ett flertal Au Pairer från olika länder representerade sina länder. Jag som tidigare inte haft någon aning om vad jag själv skulle bidra med, tyckte att jag personligen gjort ett bra jobb, bakade chokladbollar, köpte Swedish Fish(Även om vi inte har det i Sverige), och gjorde två planscher, en med fakta, och en med en (egenritad) bild av Sverigedräkten och översättningar på olika fraser, även skrivet med fonetisk skrift.
De andra tjejerna hade mest bara skrivit fakta och bildspel om Astrid Lindgren, den ena hade även varit förbi IKEA och köpt lakritsfiskar, marabouchoklad, chokladflarn och pepparkakor, det var först när vi var klara jag insåg att vi inte alls hade skrivir något om kungafamiljen.. oops.

På kvällen bar det iväg till en tysk restaurang för att ha en kväll för Nicole, som flyttar till Texas nästa helg, jag var väldigt nöjd med min Cordon Bleu, men tyskarna var inte alls förtjusta i amerikansk-tysk mat, vem har kanel i rödbetssallad.
Efter det bar vi iväg till Acme. Nog sagt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback