Jag Älskar Dig.

Idag har varit en sån är bra dag.. Jag har, från den stunden jag vaknade imorse, varit väldigt trött. men det vi har gjort idag har varit så avslappnande så jag kan inte klaga.
Efter det att jag vaknade imorse åkte vi till nagelsalongen, men då det börjar bli lite knapert på kontot valde jag att inte göra mina naglar förrän på onsdag, så att dem blir fina till min födelsedag på torsdag. Sen åkte vi till Mormor och Morfar och bara spenderade några timmar där. Jag fick äntligen ge dem min Hanukkah-present, en bok med sverigebilder. Den uppskattades väldigt mycket..

När väl åkte hem tänkte jag på hur enkel kvällen skulle bli, då mamman skulle ut ikväll, att jag bara behövde tänka på att lägga barnen för att sova, men fick då reda på att sonen skulle ha en kompis sova över här, lite läskigt tycker jag, för detta är första gången någon sover över här, och då ska jag vara ensam hemma, men pojken som kom är verkligen en ängel, så detta var lätt som en pannkaka.
Igår fick jag reda på att familjens tidigare svenska Au Pair alltid brukade tala lite svenska med barnen, och sa "Jag älskar dig" när dem skulle gå och sova, så jag har nu beslutat att göra detsamma, så när flickan gick och la sig, började vi säga Jag älskar dig till varandra.. Jag lade också till lite ord som jättemycket och såååå mycket. Och när flickan försöker säga det, låter det så enormt gulligt...


Nej nu måste jag sova, ska upp för att få barnen till söndagsskolan imorgon..

God Natt! Jag älskar er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback