Kändisspaning i NY + Fashion-show

Ska äntligen få rumpan ur vagnen och skriva lite om min resa upp till New York för att se Barbie's fashion-show, för att fira hennes 50:e födelsedag. Orsaken till varför jag inte gjort det tidigare är att jag skrev ett jääääättelångt inlägg, som senare raderades helt och hållet, då jag skulle spara det.

Som jag skrivit tidigare, så valde jag att inte sova innan jag tog tåget, detta var nog inte smart av mig, då mina två timmars sömn jag fick på tåget inte alls räckte. Istället för att jag och mamman gick ut på lördagkvällen, så däckade vi båda runt tio-tiden, men det behövde vi båda två..
Att ta sig till New York gick jättebra, hittade hela vägen till hotellet, och hade jättelätt för att checka in. Och jag hade tänkt sova några timmar till, men vem vill göra det när man har en stad att utforska?

Skulle ta tunnelbanan till Bloomingdale's, vilket är en finare version av NK i mitt tycke, men tog tunnelbanan åt fel håll och hamnade på Time Square istället, måste säga att jag var mer imponerad när jag var där i December, då vi såg stället på kvällen.
Tog en snabb tur på M&M-store, men tog sen tunnelbanan tillbaka till Bloomingdale's. En snabb tur även där, och sen bar det av till hotellet för att byta om och sminka sig. Hade kvällen innan köpt en Barbie-inspirerad klänning, som blev helt perfekt.

Sen när mamman kom hem från sitt jobb, så bytte även hon om, och vi bar oss iväg till Bryant Park. På vägen så åkte vi upp till ett av Time Square's hotells takvåning och drack ett varsitt glas champagne för 200 kronor/glaset. Väl framme vid Mercedez-Benz tältet fick vi väldigt bra placeringar, precis där catwalken slutade.

Kreationerna var gjorda av 50 toppdesigners och var helt underbara!! Designers såsom Betsey Johnson, Vera Wang, Tommy Hilfiger, Calvin Klein, Juicy Couture, the Blonds, Rag & Bone var några som deltog och alla 50 designers fanns även där personligen. Andra kändisar som var där och som även jag fick en skymt av var Heidi Klum, Sofi Fahrman, Miss Jay Alexander och en kvinna som var avskyvärt lik Liza Minelli. Men jag kan inte lova att det var den äkta varan, det var mest bara en snabb skymt..

Med mig därifrån fick jag en samlar-version av den första Barbie'n som kom ut 1959, så vacker!

När kvällen kom, gick vi ut för att äta middag, och vi hamnade på en liten italiensk restaurang vid namn Da Tommaso, och när vi var där kom det några spelare från NY Knicks, och även en gammal skådespelare vid namn John Amos. Tydligen har de kändisar där titt som tätt, i torsdags hade Jonas Brothers varit där. Kan förstå alla som äter där, då maten var otroligt god, och restaurangen var extremt mysig.. Värt ett besök tillbaka!!!

Kommentarer
Postat av: Helena

Blir lite avis när jag läser allt roligt som du får vara med om!

2009-02-17 @ 22:00:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback