Pannkakor

Eftersom barnen varit iväg i Florida i helgen, så tänkte jag att jag idag skulle laga något speciellt. Så jag tog och lagade svenska pannkakor. Något nytt som de inte haft tidigare, är att de aldrig ätit pannkakor, som gjorts från grunden, deras tidigare Au Pair från Sverige köpte nämligen mix från IKEA.
För att göra middagen extra speciell, så köpte jag även vanilj och jordgubbsglass, som jag hade till. Vilket var ytterst märkligt, då det hade de aldrig hört om tidigare. Något annat som var märkligt, var att dem inte kunde förstå hur vi svenskar åt pannkakor till middag, för dem är det ju frukost-mat.

Dock fick jag höra att dem älskade det, att det var jättegott, och nästa gång kanske jag får laga dubbel sats, då allt gick åt idag...

Kommentarer
Postat av: Carro

Haha, jag lagade pannkakor till lunch åt mina ungar för nån månad sen, då sa dem exakt samma sak. "Hur kan man äta pannkakor till lunch?" Och de tyckte också glass till var jättegott, även fast det var "hur konstigt som helst".

2009-02-17 @ 10:24:15
URL: http://carrokvinnan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback