förberedelse

Nu är jag redo igen.. Gårdagen var inte bra alls, pojken och jag hamnade i ett stort bråk, och flera gånger tänkte jag,
"Oj helvete, nu får jag åka hem...". det hela fortsatte i bilen till skolan, och när jag droppat av barnen rensades heeeela ansiktet med tårar, oj så jag grät, har inte gråtit så på många år.. Det är inte lätt att ta hand om ett envist barn med ADHD, och som älskar att argumentera, och alltid vill få sin egen vilja fram..
Efter det åkte jag till colleget, och då jag hade barnpsykologin kunde jag inte tänka på annat än hans beteende, men också mitt eget. Hur passande är det då att vi pratar om utbrott, tajming? Under dansen kunde jag äntligen slappna av, då jag tycker det är så kul, så tänker jag inte på något annat. Fick beröm av läraren, som fick mig att känna mig lite gladare..

För att pigga upp mig själv lite mer, åkte jag för att fixa mina naglar, det blev ett helt nytt set, men jag passade även på att måla in en liten blå blomma på ringfingernaglarna, helt otroligt att dem kunde måla blomman så fint för hand..
Sen bar det av till skolan igen för att hämta barnen igen, i bilen på vägen hem, hade både jag och pojken lugnat ner oss litegrann, så vi kunde äntligen prata om det som hänt, utan att höja rösten, vi slutade fred och bad om ursäkt till varandra..


 
Nu ska jag fortsätta jobba lite på plakaten jag ska ha redo till på lördag. Funderade på att göra chokladbollar med flickan när hon kommer från skolan, beroende på om vi har tid, hon har nämligen dans ikväll. jag måste även fixa lite småsaker tills imorgon, då jag fyller 21, oj så man börjar känna sig gammal, vart har alla åren gått, det var ju inte så länge sen som jag trodde att vi bodde på husnummer 6 bara för att jag var 6 år.. Och att vi sen skulle flytta då jag fyllde 7.

Nej, nu måste jag gå.. Ha De!!!

Kommentarer
Postat av: Jonas

Det heter faktiskt negerbollar :P 5 timmar till du är 21 i Sverige...

2009-02-04 @ 19:04:07
Postat av: Christer

Översätt för t...n inte negerbollar.....

2009-02-04 @ 20:04:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback