V-Ä-N-N-E-R samtal..

Gymmet fick vänta idag, tog istället och organiserade flickans garderob, beroende på typ av plagg, färg och storlek, eller ja, jag försökte med storleksordning, men det var för jobbigt, så det fick bli färg och typ istället. Gick bättre än vad jag trodde, men det blev många glada miner över att jag faktiskt gjorde det. Både från flickan och mamman, så det gjorde mig glad. Var idag även och skulle hämta barnen för att ta dem till tandläkaren, men när jag kom till skolan, fick jag inte ta med mig barnen, tydligen har de inte ändrat papprena från deras gamla Au Pair, så pappan fick komma förbi och skriva under de nya papprena innan vi kunde åka till tandläkaren.

Ikväll kom mamman hem från en dags-tripp till New York där hon hade ett möte med the View. Och nu när hon kom hem berättade hon för mig att Lisa Kudrow från tv-serien Vänner, ville ha ett telefonmöte med henne imorgon, typiskt då bara att jag är i skolan, så jag inte kan tjuvlyssna, jag är såååå nyfiken över vad de kommer prata om. Nåja, jag får nog reda på det i efterhand.

Denna helgen kommer nog bli bra också, var först lite orolig, då jag kommer vara ensam hemma från torsdag-måndag, och nu har tydligen larmet lagt av också, så jag kommer ju känna mig mer och mer rädd av att bo själv. Men då fick jag ett mail från en annan svensk tjej här, som jag hade denna Cultural Fair med, och blev inbjuden på en svensk kväll.. De förberedde mig på mycket IKEA, så eventuellt en liten tur där? eller bara njuta av medköpta saker.. Och sen kommer även en vän till mig Angelika ner till D.C. i helgen, ska försöka mig på att träffa henne. Angelika och jag träffades på flyget över hit till USA, hon är en Au Pair i New Jersey. Ska bli kul att se ett ansikte man känner igen!!!


Carro, Mirre, Angelika och Jag i Stamford, CT

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback