Heldag i D.C

Ja, nu var man hemma igen. Trippen till D.C. gick jättebra, lite kyligt bara, och dum i huvudet som jag är, satte jag på mig mina högklackade skor, vet inte alls vad jag tänkte med, om jag ens tänkte alls.

Först åkte jag och plockade upp Basia och Maddy och vi åkte till tågstationen, tog tåget till centrala D.C och gick in en snabbis och tittade i National Library, det biblioteket där National Treasures med Nicholas Cage utspelar sig. Efter det gick vi till the Capitol, och vi ville gå en rundtur där inne, men då alla vi hade vätskor av olika sort, så bestämde vi oss för att gå den turen någon annan gång. Sen gick vi jättelångt för att komma till Washington Monument, hit kom vi för sent för att få åka upp i tornet, så vi bestämde oss för att gå vidare till Lincoln Memorial, och på vägen passerade vi massa av "minneslunder" t.ex. Andra Världkriget, Pearl Harbor och Vietnam Veterans Memorial.
När vi kom dit kände vi att vi alla behövde värma oss och få mat i magen, så vi gick tillbaka, fast denna gång gick vi en annan väg, så vi passerade Vita Huset.
Gick och åt och sen bar det hemåt, en dag att minnas, men vi kommer att åka tillbaka, för detta var bara en bråkdel av allt som finns att se, men när vi åker tillbaka, måste det vara varmare ute, och jag måste ha på mig låga skor!

Jag försökte även lägga upp lite bilder, men bloggen ville inte arbeta med mig, så det får bli imorgon, då barnen är på söndagsskola. Nu ska jag gå och lägga mig. Är extremt trött, och jag tror att det som pojken hade, har smittat av sig på mig.. usch om jag skulle bli sjuk nu..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback