Inbrottsförsök.

Ytterligare en granne på vår gata har nu haft inbrottsförsök emot sig. Familjen är på resa till Tyskland, och tjuvarna hade försökt bryta sig in runt ett på dagen(!!!). Snacka om olycksdrabbat område jag hamnat i. Nu måste vi till och med ha på larmet då vi är hemma. Mamman har till och med haft tanken att skaffa en elpistol att ha som skydd ifall något skulle hända, men förhoppningsvis så är vi säkra med larmet och hunden.

Var idag med mamman då hon var i hennes telefonbutik, hon skulle rätta till en sak med sin Blackberry, och den är så extremt härlig att jag är jättesugen på att skaffa en egen, men killen i affären sa att det skulle bli svårt för de svenska konstributörerna att fixa mjukvaran, han rekommenderade att jag skulle skaffa den i det land, jag planerade att använda den längst i. Så tyvärr till mig, jag får vänta tills jag kommer hem till Sverige.

Var idag också på colleget där jag äntligen blev klok, dock har jag ännu inte registrerat mig till kurserna än, men det får bli ett heldagsprojekt imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback