Jan 27 - 2009

Här hemma snörvlar vi på för fullt.. Mamman väckte mig i morse och sa att barnen inte har någon skola dag, för det är snö ute. Okej, idag har vi haft 1 ½ cm snö, och barnen behöver inte gå till skolan! Vad är detta? när jag gick i lågstadiet, fick jag vada i snö för att komma till skolan, medans här vet dem inte alls hur man kör när det är snö ute.

Så jag tog och somnade om, klockan 8.30 vaknade jag igen, och trodde inte alls att jag hade skola, då barnen och min skola är i samma län, så det bukar vara samma, men jag ville samidigt vara säker och ringde till skolans väder/stängningsinformation, och fick reda på att jag visst hade skola idag. Det gjorde mig glad, för jag ville verkligen inte missa dansen idag, det är riktigt roligt och tempot är precis som jag vill ha det, det är snabbt tempo, men jag hinner fortfarande göra allt och jag komer inte av mig.

När jag kom hem öppnade mamman, barnen och jag massa paket som mamman fått av diverse leksaksföretag, och satte oss och lekte med dem direkt, eller lekte och lekte, vi ingår i en "testgrupp" som får tycka till om de olika leksakerna. Pojken satte sig för att bygga modeller av Lego, och flickan och jag bakade kakor i en leksaksugn, som värmer kakorna man bakar med en glödlampa.
Allt har gått jättebra idag, men näsan min är fortfarande extremt täppt, och jag hostar slem hela tiden, varsågod! jag bjuder på den informationen. Har nu tagit Benedryl, som är lite utav allergimedicin för att få bort den rinniga näsan, men mamman i familjen sa att det även fungerade lite som sömnmedel, och nu är jag redo att sova tungt. Ses Imorgon!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback