Kinesiskt nyår.

Och så blev man sjuk igen. Hade verkligen hoppats på att jag bara var lite småkrasslig, men nu har även min berömda hosta kommit tillbaka. Jag hostar och jag snörvlar, men samtidigt känner jag mig inte sjuk. Dock så blir jag mentalt "starkare" då kroppen börjar ge med sig.
Har sedan tidiga tonåren haft en väldigt klok persons ord i bakhuvudet, "Man gör sig bara sjukare än vad man är ifall man tänker på det.." Dessa orden kommer ifrån min kära bror.
Och sedan jag hörde dessa ord har jag alltid förnekat att jag är sjuk och kämpar på endå, och har på så sätt aldrig legat sönderslagen av ett virus.

Idag har jag haft en bra dag tycker jag dock. Skjutsade barnen till skolan och sen åkte jag till gymmet(det var först då jag kom hem jag kände mig värre). Städade barnens plus mitt eget rum, startade några maskiner tvätt, och småpratade lite med mamman som precis kommit hem från L.A. sen tog jag en liten vilopaus, då mamman tog en tupplur då hon inte sovit på hela flygresan. Sen åkte vi och hämtade barnen i skolan, körde sonen till cello-lektionen och när han var klar åkte vi hem och gjorde läxor. Medans vi gjorde läxorna åkte mamman iväg för att handla, och kom hem med kinamat då det är kinesiskt nyår idag(inte för att vi har någon som helst koppling till Kina).

När vi var klara blev det kallabalik igen, sonen fick ett vredesutbrott, för han har läxor och prov tills imorgon och han har inte pluggat alls(inte första gången detta har hänt, börjar bli riktigt trött på det..), och skyller på alla andra för att han inte tar ansvar och gör det han ska göra, så nu ska han eventuellt upp halv sex imorgon bitti för att plugga, tur att mamman är hemma, så jag får lite mer sömn, känner att jag behöver det.


Ska tillbaka till skolan imorgon igen, får återkomma med en uppdatering då, Ha De!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback