Rhode Island

Då sitter man här, nybadad efter en sväng på gymmet. Tog idag bara en timmes promenad i snabbt tempo, musklerna gör fortfarande för ont, för att göra något annat. Utomhus är det nu -12 grader celsius, och iiiiiiiskallt, när vi kom hem igår, så hade pappan varit över i vårat hus, och sänkt värmen till 14 grader celsius, vilket även innebar att jag inte kunde somna, då mina lakan nästintill var fastfrusna i madrassen. Han gör såna saker trots att han inte bor i huset..  

Igår kväll kom jag, mamman och barnen hem från Rhode Island, där vi spenderat 24 timmar. Mamman hade ett jobbmöte på leksaksföretaget Hasbro (Monopol, Risk, My Little Pony samt Mr. Potatohead). Och jag och barnen följde med för att träffa mammans bror och hans fru.
Till skillnad från mamman, så är brodern och hans fru ortodoxa judar. Vilket även innebar kosher-måltider, dem fick inte visa håret utanför huset, så dem fick bära hatt/mössa. Dem har två olika set av porslin, ett set för kött och ett för mjölkprodukter. Två olika dukar med samma anledning av det jag nämnde tidigare, och diskhon var delad i två, en för kött-disken och en för mjölk-disken. Jag frågade även hur dem gjorde med disken då dem använde diskmaskin, och dem förklarade då att de körde en tom disk emellan varje omgång.
Jag vågade även inte erbjuda min hjälp i köket, av rädsla att råka göra fel. Använda fel köksmaterial.
Dock måste jag säga att det var väldigt intressant att se hur dem levde.

Igår när mamman var klar med sitt möte, fick vi även en liten privatguidad tur av Hasbro, fick se nyheter för 2009, kan tyvärr dock inte säga vad, tog en liten smygbild, men kan heller inte lägga upp den, av rättsliga skäl.
Många bilder med Mr. Potatohead togs, trots att det var iskallt ute, skolbarnen i R.I. fick ledigt den dagen p.g.a kyla. Men jag vill inte säga att det var kallare än en vinterdag i Sverige.

                                      

Kommentarer
Postat av: Malin

Hej Sofie!



Jag är inne och kikar lite då och då. Du verkar ha det kanonbra. I april åker jag och Daniel till New York.:-) Med Lucas och Elin är det jättebra. Elin har börjat på gympa nu och hon är ju så klart bäst i gruppen. ;-)



Alla här i Täby hälsar!



Kram

2009-01-16 @ 20:59:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback