Skridskoåkning

Fick idag ledigt på eftermiddagen, då jag kommer jobba väääldigt mycket nästa vecka. Och för att mamman ville gå ut imorgon, och vi får skifta, då barnen spenderar denna helg hos mamman.

Pratade med Isabell, och hon hade lust att åka skridskor, jag kände mig väl sådär intresserad, då jag knappt åkt de senaste 9 åren pga mina fötter som börjat krampa efter 3 minuter. Satte på mig skridskorna och bar av ner mot utomhusrinken. Måste säga att det var väldigt kul att åka, och jag spenderade 2 timmar på raken utan paus på isen, äntligen har jag fått känna på glädjen med att åka skridskor, och behöver numer inte förknippa ordet skridskor med smärta och obehag. Fast, en och annan blåsa och skavsår har jag nu samlat på mig, men det gör absolut ingenting!
Känns även lovande, då mamman pratade i förrgår om att vi eventuellt skulle hitta på en skidsemester, kanske har jag samma tur då. 

Efter åkningen bar det iväg till biografen där vi mötte upp Nicole och kollade på film. Men inne på biografen var det så fruktansvärt kallt, att jag satt med både dunjacka och vantar på mig. Sitter nu i sängen hemma med tjocktröja och tjockbyxor. Och ska snar lägga mig och sova, då jag nu har varit vaken i 19 timmar, upp imorrn och ta hand om barn! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback