Spysjuk.

Jag hämtade barnen i skolan, åkte hem och satte oss för att göra läxor, pojken hade säkert fått en 10-12 uppgifter som skulle vara klara tills imorgon, med tanke på att dem inte var i skolan de senaste två dagarna. När klockan var fem kom pappan för att ta med barnen ut på middag, trots att pojken inte ville gå ut pga hans läxor. De tre gick ut men fem minuter senare kom dem tillbaka in igen, flickan hade då tydligen spytt rakt ut, kan man kalla det att ställa upp för sin bror, så han kan göra sina läxor?

Middagen fick istället bli hemma, och istället för en ledig stund för mig själv, fick jag nu ta hand om en magsjuk 7-åring. Är dock även glad över att dem stannade hemma, för nu behöver inte sonen flippa ut, för att han inte fick sina läxor gjorda och vi hinner även sova ett antal timmar. Imorgon kommer flickan att stanna hemma, så jag kommer jobba hela morgondagen också, har inte jag jobbar tillräckligt många heldagar denna vecka?
Nej, men jag ska fråga mamman om inte jag kan få några timmar ledigt på kvällen för att träffa andra Au Pairer, det snackades om att gå ut och äta sushi.


Nej Men God Natt Alle Sammans


Kommentarer
Postat av: Christer

Rå fisk??

2009-01-30 @ 07:32:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback