Tsunami

Vi skulle ha varit ett helt gäng som skulle gått ut, men några fick förhinder, så det blev jag, Lisa, Nicole och Frederikke som gav oss iväg till down-town Annapolis. Väl där hamnade vi på en restaurang vid namn Tsunami, där vi åt sushi, måste säga att jag för första gången ätit sushi och tyckt att det var väldigt gott, tidigare har sushi inte gjort ett sånt stort intryck på mig, kan nog även bero på att jag nu hittat min variant av sushi.

Servitören vi hade var väldigt trevlig(och såg bra ut), och när han fick reda på att jag kom från Sverige så var han tvungen att visa mig undersidan på sin överarm, där hade han låtit tatuera in svenska flaggan med regalskeppet Vasa framför. Jag trodde genast att han hade svenskt påbrå, men det hade han inte, han bodde temporärt i Frankrike för två år sedan, och hans svenska kompisar där tyckte att han skulle åka upp till Stockholm, och tydligen hade det satt ett stort intryck hos honom. Jag försökte få honom att dela med sig lite av sina svenska-kunskaper, men jag fick inte allt för mycket ur honom.

Efter Tsunami gick vi vidare och beställde en varsin milkshake, och åkte hem till Isabell, som var tvungen att jobba ikväll, och satt hos henne och pratade, vi alla pratade även om att åka in till D.C på söndag igen, för att spendera dagen där.. Självklart vill jag följa med, men då åker mina sneakers på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback