Söndag

Förlåt för att jag inte har uppdaterat idag, men jag har inte mått bra på många plan. Vaknade i morse, ännu sämre än vad jag har mått tidigare, och just nu har jag ingen lust att bli sjuk.  Jag ville inte alls gå upp ur sängen klockan 7 på morgonen för att få barnen till söndagsskolan. Egentligen var ju detta farföräldrarnas jobb denna helg, men jag kände att de inte hade gjort så mycket hittills, så jag ville inte chansa. Och mycket riktigt, dem gjorde inte så mycket denna morgon heller..

Men då jag lyckades ta en liten tupplur medans barnen var borta så fick det mig att känna mig mycket bättre, jag tror nog att jag jobbat så intensivt de senaste dagarna, att det faktiskt var kroppen som började säga ifrån.

När barnen kom hem, åkte sonen iväg på en playdate, och då flickan och jag inte lyckades hitta en playdate till henne tog vi och bakade en kaka som välkomst present till mamman då hon kommer hem imorgon, vi bakade och vi bakade, blev allt från mufffins, till tårta, till småkakor. Oj, det blev mer än vi väntat. Vi hade riktigt kul och vi dansade till musik samtidigt, jag har fått henne att fastna för låten Feelgood med Ola.
När pojken kom hem var det dags för middag och då satte det igång igen. pojken, vars största intresse är att hitta småsaker, och sedan argumentera om detta, började genast hitta småfel och sedan klaga på det. Och han vägrade göra som jag sa, för att sedan ifrågasätta mig, men jag kände att jag bara inte orkade mer, så för första gången hittills har jag gett med mig. Det tog en timme för oss att sluta fred helt och hållet...

...Men då satte flickan igång, återigen är hon för trött för att stanna uppe, men då jag sa åt henne att gå och lägga sig, så vägrade hon göra det, efter mycket hopp, skrik, stamp, andnöd, springande, och gnällande, fick jag henne att sluta, gå oh borsta tänderna och hoppa i säng, även vi hade slutat fred innan hon somnade.

Imorgon måste jag förbi colleget igen, måste skaffa en mailadress och böcker till barnpsykologin. Ska nog försöka hinna med en sväng till gymmet också, vill gå på en styrkeklass. Känner att det var ett tag sedan, det var ju trots allt i onsdags.. oj, ja då måste jag verkligen tillbaka!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback