Första dagen i skolan.

Idag vaknade jag klockan 05.25. Inte alls okej. Jag behöver min sömn, annars är jag död på kvällarna.. Och det är ju inte bra, då kommer jag ju inte upp på mornarna. Längtar till helgen då jag kommer få sova ut åtminståne litegrann.

Sonen i familjen hade inatt blivit värre, så mamman sa att han kunde få vara hemma, pappan skulle ta över från mig eftersom mina klasser började. Och när jag pratade med honom sa han att han skulle komma klockan 9. Kanon, för 9.30 började barnpsykologin. Men han kom inte klockan 9, han kom kvart över.. så arg som jag är rusar jag ut och sätter mig i bilen (För er som inte vet, så tar det åtminstone 15 minuter att åka till colleget). Snabb, som jag endå är, rullade in på parkeringen då det var 5 minuter kvar till klassen började, men det fanns INGA parkeringsplatser, 15 minuter tog det att hitta en plats, så jag blev 10 minuter sen, ingen bra start alls.
Efter det hade jag dans med 15 minuters rast emellan, men psykologiläraren ville prata med mig då jag tar en noncredit kurs i en creditklass, (för mycket att berätta om nu..) Så jag fick rusa till dansen, byta om och kom in precis då närvaron togs, vår lärare Tommy är hhelt underbar, extremt rolig.. Kursen gick väldigt bra, det var hur kul som helst. Alla är väldigt fokuserade och ingen pratar unter lektionstid, precis som jag vill ha det, lite annorlunda från min grupp på Kühlers.

Två tjejer i gruppen hade lite för bred dialekt när dem presenterade sig, så när vi hade drickpaus var jag tvungen att fråga ifall de var svenskar, och visst, det var dem, så kul att få träffa på lite svenskar här också.


Nej nu måste jag hoppa i duschen, ska snart hämta barnen och efter det ska vi åka och handla ingredienser till att baka till deras skola imorgon..

Hej då!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback