4th of July in DC

Happy Independence Day!!!

Denna dag blev ganska så bra till slut. Jag, Freddie och Lisa träffades för frukost, och sedan bar vi oss ner till Annapolis, där vi köpte ett shot-glas och en t-shirt som vi ska signa och ge till Isi, som lämnar oss imorgon, då hon har avslutat sitt år här och återvänder till Tyskland.
Efter det åkte vi och köpte ett par solglasögon till mig, då jag glömt mina i mammans bil. Och därefter åkte vi och köpte lunch till oss själva.

Klockan halv fyra mötte vi Isi, Isabel och Moni, och vi alla gav oss iväg till DC i Moni's van.. Då jag trodde det skulle vara kaotiskt att ta sig in till DC, så blev jag lättad att det inte alls var så farligt. Det fick jag tillbaka då vi väl kom fram till the National Mall, gräsmattan mellan the Capitol och Lincoln Memorial.
Vi fann oss en bit gräs att sitta på, precis bredvid the Washington Monument, så vi hade utsikt över Lincoln Memorial, Vita Huset och scenen, där de hade en konsert ifrån.

Kvart över nio startade det största fyrverkerit jag någonsin sett, tror jag.. Och då det var över vid halv tio, trodde jag att vi skulle bli fast där för alltid. För säkert mer än 2 miljoner människor var där, jag svär. Och tänk er den folkmassan och tunnelbanan. Det var galet, men kommunaltrafiken jobbade på riktigt bra, så vi kom hem väldigt smärtlöst. Begav oss till Double-T Diner för lite nattmat. Och nu är jag och Freddie hemma hos mig och ska sova.
Vi allihopa ska mötas imorgon igen för frukost, och sen kommer alla hit till mig för att bada i vår pool.

Oh Well, God Natt Allihopa!!!
xoxoxoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback