New Au Pair vs. Old Au Pair..

Efter att mamman och jag gått till gymmet, uträttat några ärenden och lagat mat, så kom barnen hem från Cape Cod, där de varit i helgen med deras pappa. Och inte långt därefter så åkte vi till flygplatsen för att plocka upp Jessie, familjens gamla Au Pair, även hon från Sverige. Och jag har varit exalterad att se henne, för jag skulle inte vara med min familj, om det inte vore för henne.

Och när hon kom ut genom gaten, så samlades tårarna i mina ögon att se barnen och mamman så glada över att ha henne tillbaka efter ett år. Men samtidigt blev det svårt. För att få se den kärlek som barnen hade till henne, och hur roligt de hade i bilen på vägen hem, får mig bara att hoppas och undra, vad för känslor de har för mig, om de kommer att känna samma sak för mig..

Middagen kom, och efter att vi badat barnen och sagt god natt till dem, så satt vi inne på hennes rum och pratade och gjorde lite planer för de kommande veckorna, och jag fick ha en liten pratstund med henne, så känns allt så otroligt bra. Jag är glad att ha henne här, och ska definitivt inte känna någon avundsjuka. Självklart ska barnen spendera mer tid med henne, då hon bara är på besök två veckor, och jag ska vara här i minst ett år..

Tiden kommer definitivt flyga förbi. På måndag kommer vi att åka upp till Rhode Island för att hälsa på morbror Will och moster Aliza, och spendera dagen med dem, det är spännande, för de väntar barn om mindre än en månad, så vi får se hur långt utvecklingen har gått. Och sen på tisdag åker vi till Connecticut för att träffa Lego. Se vad de har för nyheter osv.
Helgen efter det kommer eventuellt Jessica och jag följa med mamman till Pennsylvania då hon ska jobba, barnen är hos deras pappa, och jag som aldrig följt med till hennes tv-studio, är väldigt intresserad av att åka dit..

Tisdagen därefter skjutsar vi barnen till camp, och sen är det party till fredag kväll, då jag och mina kompisar åker till Niagarafallen. Allt ska bli så kanon!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback