Full rulle hela dagen!

Idag var jag då helt ensam med barnen, mamman åkte hemifrån vid fem-tiden för att göra ett jobb i New Jersey. Klockan 7 vaknade jag av åska så högljud att jag trodde huset kollapsade. Och strax innan 8 kom flickans kompis, som jag även skulle passa idag. Pojken bestämde sig för att vilja åka och hjälpa till med bygget av den nya lekplatsen vid deras skola idag, så runt 11 skjutsade jag honom dit. När jag släppt av honom tog jag med mig flickorna och spelade lite duckpin-bowling.

Skoj hade vi, och kom hem igen runt 2-tiden. Klockan 3 kom flickorna upp från källaren och flickan sa att hon hade huvudvärk.(Btw, amerikaner behandlar ALLA symtom, och skulle ALDRIG låta tiden avgöra om man bara är lite hängig eller liknande) Så jag tog och gav henne lindrande medicin. Sedan var hon bra igen, men då mamman kom hem, i takt med att medicinen började avta, så hade hon feber och ont i halsen. KANON, då jag spenderat hela(!) min dag med henne.
Halv 10 kom pojken hem, lortig, hur glad som helst, hungrig och hade värk i kroppen. Fick sig en dusch och ett mål mat innan läggdags. Där han låg i sängen så ville han ha en godnatt-kram(jag vet då att han även har en tanke bakom detta), men det slutade med att jag masserade hans axlar(läs: tryckte på några muskelknutar).

Nu ska jag sova! Jobbat i 15 timmar idag, är helt slut. Tur att man då är ledig imorgon OCH ska fira midsommar med ett annat gäng jag vanligtvis inte umgås med. Hoppas på att det blir kul, jag menar, valborg blev ju inte så lyckat..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback