Hålla gammelmormor ute med el-fält?

Mer och mer börjar jag undra om detta var en sån bra idé, att ta hand om gammelmormor jag menar. Jag blir ju så extremt slutkörd när hon är här, och det är inte alls lättare då hon ser sig själv som en börda, trots att man säger att hon är mer än välkommen här..
Idag berättade jag för mamman att senast gammelmormor var här, så försökte hon smita, hon bara gick ut genom dörren och traskade iväg. Jag och flickan sprang efter henne, och hunden(som lyckats ta sig ut) sprang efter oss. Och gammelmormor älgade på(läs: lunkade så bra hon kunde i sin 89-åriga kropp). Hon vände då hon la märke till att hunden kom efter oss utan koppel, och hon oroade sig för hunden, inte det att hon är dement och aldrig har gått i vårat område och därmed inte vet sin väg..
Flickan kom då med det smarta(?) förslaget om att ge gammelmormor ett armband, och sen aktivare elfältet, som varit borta i flera år, så att när gammelmormor lämnar tomten, så får hon en mindre stöt.. Jag är så stolt över min flicka om hur hon tänker, trots att hon röstades ner.. Dock fick jag förslaget att låsa alla dörrar.. Kanske får räcka så?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback