Lyckliga Måndag

Trodde inte att jag kunde bli så glad utav att mötas av en måndag. Kanske var för att det här var den sista dagen jag skulle ta hand om gammelmormorn. Sov ut riktigt ordentligt, och vaknade inte förrän halv 10. Precis då sms'ade mamman mig och föreslog att jag kunde köra hem gammelmormorn, då alla de andra redan var hemma hos henne(hon bor nämligen hos mormor och morfar).
Skjöt upp ur sängen och ryckte på mig kläderna, sprang ner och åt frukost, och se till så att gammelmormorn var packad och klar. Sedan satte vi oss i bilen och begav oss med den timmes färd det skulle ta.

I bilen så får jag ett samtal från mamman, som säger att alla har nu lämnat huset, och jag jag bara behövde installera gammelmormorn, och sen köra till Virginia, där hon  och barnen var, så kunde vi alla äta lunch.
Väl i Virginia åt vi snabbt lite sushi med mammans pojkvän som bor där, och begav oss sedan vidare tillbaka till mormor och morfar, där gjorde vi gammelmormor sällskap under tiden som mormor och morfar var tvungna att jobba. När de var klara åkte vi alla för att äta middag, och sedan var det bara att bege sig hem igen.

Sammanfattning om denna helg.
Nästa gång de frågar om jag kan ta hand om gammelmormor ska jag ta mig en Ordentlig funderare. Jag är både mentalt och fysiskt utsliten, och har inte riktigt funnit det roliga med att ha henne här. Jag hade tur som har sådana underbara vänner som kom och höll mig sällskap och gav mig ett stort leende. Det betydde mycket.
Fick idag höra att hon frågade mamman hur det kom sig att jag - som inte tillhör familjen var med så mycket. Och hon kunde inte riktigt förstå då mamman försökte förklara för henne att jag faktiskt ÄR en del av familjen. Att mormor inte skulle låtit mig ta hand om henne såvida hon inte litade på mig 100% eller kände  mig riktigt väl.
Detta gjorde mig dock lite ledsen, för om denna gamla, dementa kvinna tycker detta, vad tycker då alla andra i vår närhet? Nä, vill inte ens tänka på det..
Nä, tänka efter ordentligt innan nästa gång..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback