Men måndagen blir galen igen...

Som sagt i inlägget innan, så fick jag ett mail av mamman med info om vad komma skall. Att denna vecka blir väldigt lång, då hon har mycket jobb, och då barnen är lediga från skolan, så blir det tung belastning på mig..
Jag var lite rädd i början, men nu tycker jag nästan att det är skönare, då vi inte behöver stressa om mornarna, vi kan ringa in play-dates och bara ha det skoj.

Mamman åkte till New York tidigt i morse för en massa möten(gulliga meddelanden på facebook till henne förresten, pappa) och jag tvingades att väcka barnen då städhjälpen skulle komma förbi. Då de kom, så tog jag med mig barnen till ett frukosthak ock käkade. Hem till ett rent hus, och jakten på vänner började. Pojken hittade en vän på en gång, men flickan och jag letade som bara den, till slut fick vi tag på en kompis som hade tid att komma förbi.

Det är även så mycket lättare att ta hand om barnen då de har play-dates, för dem kan underhålla sig lite själva..
Dock fick jag vaka över flickorna som simmade i poolen som ÄNTLIGEN är ren nog att simma i, dock är det svinkallt..

Mamman kom hem, men åkte iväg igen för att fira sin mormor som fyller år idag(men hon har inget minne om att vi alla firade henne med middag och tårta i söndags), och pojkens play-date åkte hem, men en ny kom på en gång, en kompis vars föräldrar skulle bort, så han ska spendera natten här.

Jag är mer än reda att hoppa i säng, men måste troligen vara vaken och se till att pojken och hans kompis städar upp efter sig och går till sängs dem själva..

Följande dagar kommer se ut lite så här:
Onsdag: Hjälpa till att bygga lekplats på barnens skola. A.k.a Styrketräning för min del..(är egentligen ledig, men ville hjälpa till)
Torsdag: Ensam med barnen plus flickans kompis, då mamman och kompisens mamma ska åka till New Jersey för att spela in en "reklamfilm" eller vad tusan det var de skulle göra.
Fredag: Har fått ledigt, och försöker nu få ihop några kompisar att fira midsommar med..
Lördag: Har bestämt mig att jag ska till gymmet på morgonen, sedan ska jag ta hand om barnen från 12 tills läggdags.
Söndag: Den galna veckan är äntligen över.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback