För att idag såg jag Barack Obamas fötter..

Utekvällen med Ulla igår var väldigt lyckad tycker jag, dansade och hade trevligt. Idag åkte jag in till D.C. med Moni och Isabell, väl därinne ville de gå och titta på körsbärsblommen vid Jefferson Memorial, då de hört att det ska vara väldigt fint. Men när vi insåg att det var väldigt långt att gå, på en väldigt komplicerad väg, ångrade vi oss och gick till the Mall, den stora gräsplätten i centrala D.C. som löper mellan the Capital och Washington Monument. Väl där träffade vi Isi och två av hennes tyska vänner.
Vi alla gick till Vita Huset för att ta bilder, men när vi var där kom polisen och spärrade av vägen utanför, så vi var tvungna att gå långt ut på gräset framför Vita Huset för att se vad det var som hände, och helt plötsligt kom en stor helikopter och landade innanför grindarna till Vita Huset. Då propellerbladen slutade rotera kunde man sen se ett antal fötter under helikoptern på personer som klev upp i helikoptern och helikoptern flög iväg igen, riktigt coolt att se.. Det måste ju ha varit Obama's fötter, för vem annan är så viktig i Vita Huset att få ta helikopter därifrån..

Då det inte var så mycket mer att se gick vi för att äta lunch/middag, och när vi åt kom Lisa tillbaka från New York, kul att se henne igen. Sen när maten var uppäten tog Lisa och jag och åkte hem medans de andra gjorde ett till försök att komma till Jefferson Memorial..

Måste nämna att vi idag har haft uppåt 20 plusgrader, och jag har även lyckats få lite färg idag.. Röd, dvs..
  
   
  

Over and out!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback