Hemkomst

Kvällen gick bara bra.. Barnen kom som sagt hem och flickan och jag satte igång och hade ett dans-party i köket, lyssnandes till Ola - Feelgood. Middag framför TV:n och filmen Robotar, såg inte alltför mycket av den själv. Istället gick jag runt och pysslade med städning och tvätt..

Sen var det dags för bad och sängdags, flickan fick ett utbrott för att hon var tvungen att gå och lägga sig medans pojken fick kolla på ett extra tv-program. Nu känns det dock riktigt bra när hon får utbrott. Förstå mig inte fel, men jag har äntligen lyckats lugna ner mig själv när det händer.. Hon får även bara utbrott då hon är trött, så det var väldigt enkelt att idag få henne att lugna ned sig.. Hon sov som en stock en kvart senare..

Men det är oftast såhär, när de kommer hem från pappan. De är riktigt trötta, gapiga och mat-skicket är inte som det brukar, och det tar vanligtvis två dagar för mig och mamman att "återställa" dem. Bra att vi nu har hela helgen på oss att få tillbaka sovrutiner tills dess att då börjar skolan igen efter lovet som varit..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback