Utekväll, spyor, temperaturväxling och sommartid..

Utekvällen igår var väldigt lyckad, men ack kort.. Mammans pojkvän låg hemma spysjuk, och hon ville inte vara ifrån honom allt för länge, tur det, för tidigt imorse tvingades dem åka in på akuten, där de konstaterade att han hade
The Noro Virus. En väldigt smittosam magsjuka, så nu är hela huset sanerat, jag kommer nog få gå en extra omgång imorgon och sanera lite till.. Jag vill verkligen inte ha detta, då jag är väl bekant med sjukdomen, då 11 vänner och ungar drabbades av det på lägret jag jobbade i somras.. Sjukdomen gör att man inte kan stoppa vad som kommer ut, oavsätt ända på kroppen, man kan bara inte hålla det tillbaka. Inte så bra för mig att få det, då jag kommer vara själv med barnen till onsdag morgon..


Svettig kväll för mig och "mamma"..

Nog om det, jag måste säga att jag trivs väldigt mycket med vädret här nu. Hela helgen har vi haft över 20 grader varmt, och det är svårt att tro att vi hade 20 cm snö för mindre än en vecka sedan. Fast nu går vi ju också mot ljusare tider, inatt gick vi nämligen över till sommartid.. Tur att flickan berättade det för mig, annars hade det blivit en sorglig historia imorgon bitti..






Kommentarer
Postat av: Christer

Vi har den här oxå, det är samma som vinterkräksjukan. Hoppas ni andra klarar er. Singlemalt är bra i preventivt syfte.

2009-03-09 @ 17:10:20
Postat av: Christer

Du har bara en mamma. Elizabeth är din arbetsgivare...

2009-03-09 @ 22:46:23
Postat av: sofie

Vi får faktiskt fler drinkar på krogen ifall vi säger att hon är min (amerikanska) mamma, än om vi säger att hon är min arbetsgivare..



allt funkar så bättre på det viset.. så det så!

2009-03-10 @ 02:20:59
URL: http://aasesofie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback