en Mardröm

Måste, då jag ändå sitter här, berätta om en mardröm jag hade för några dagar sedan, den tog verkligen hårt på mig, och jag kan verkligen inte lista ut vad som menas med den, vilket kan vara svårt att tro när ni läser detta:

Jag var i samma situation i drömmen som jag är i verkligheten, Au Pair i USA, för samma familj, samma hus och allt var som det brukar. Skillnaden var att mina föräldrar överraskade mig med en resa tillbaka till Sverige, en resa som endast varade i 24 timmar, men oj, så exalterad jag var.
Dock så fick jag reda på, bara dagar innan min resa hem, att jag var tvungen att jobba, för att mamman skulle iväg på ett stort jobb.

Vad skulle jag göra nu? Svika mina föräldrar med att inte komma hem? Eller att svika mamman med att inte jobba, så att hon får bryta sina planer?

Självklart så fick jag inte reda på slutet, för jag vaknade upp ur min sömn.

Kan detta ha med att göra att jag vill stanna ytterligare ett år? Att hur jag än gör så kommer det bli konstigt? Att jag tänker mer på hur andra vill ha det än jag själv? jag har många gånger sagt vad jag vill. Men samtidigt kan jag inte helt hålla fast vid det, för jag är beroende av vad andra känner..

GAAAAAHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Du ska inte tänka så mycket på vad du tror att andra vill att du ska göra. Du ska göra det du själv känner för.

2009-05-26 @ 16:42:31
Postat av: Aina

Håller med mamma! Gör det som känns bäst! Passa på att vara kvar nu när du har chansen. Här hemma kommer det vara sig likt och alla finns kvar. Gör de som känns rätt för dig! Puss

2009-05-27 @ 11:04:59
URL: http://kommissareaina.blogg.se/
Postat av: Emmapemma

Hej älsko!! Även fast vi inte hörs så ofta nu när du är i Långt-borta-land.. så kommer jag finnas här (eller kanske i Gbg eller Lund :P) när du kommer hem igen!! Du ska absolut lyssna på dig själv i förstaläget. Älskar dig massor <3<3<3

2009-05-27 @ 23:33:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback