O'Briens, Efterfest och the Great Falls..

Jag tror detta är en av de bästa helger jag haft so far.. I lördags på förmiddagen gjorde jag inte alltför mycket, men då klockan blev fyra, så åkte jag och Lisa ner till Annapolis för att titta runt på gator vi inte riktigt utforskat tidigare. Trodde att Freddie skulle sluta jobba klockan 6, men när klockan var 10 över, så sms:ade hon och sa att hon var tvungen att jobba över, då hon fått en två timmars "rast" tidigare under dagen..

Klockan halv nio plockade vi upp henne och åkte in till Annapolis igen. Vi hade kommit på det excellenta idén om att äta middag inne på O'Briens, innan det blir till en nattklubb, för att sen stanna kvar, då Lisa och Freddie är under 21.. Planen gick galant, och vi dansade hela natten lång.
När vi var där, så säger Freddie att hon tror att två killar som var där var danskar, och efter mycket mod, går hon fram och frågar killarna, och javisst var de danskar, Freddie börjar hoppa av glädje, då hon aldrig träffat en dansk under sina 7 månader här i USA.. Vi alla slöt upp och pratade en lång stund, och när krogen väl stängde, följde Lisa, Freddie och jag med hem till Christian och Jakob. Och hade efterfest där tills fem på morgonen, då åkte vi hem till mig och sov fem timmar innan vi åkte till the Great Falls i Virginia.

the Great Falls var lite småtråkigt tycker jag endå.. Det var coolt att se vattenfallet, men jag blir lätt rastlös då jag inte kan göra så mycket själv.Kan i och för sig inte klaga på att det var 25 plusgrader eller mer idag.. Då vi spenderat ett tag där beslutade vi oss för att åka hem igen, och kom i världens längsta trafikstockning tror jag.. Det tog oss 20 minuter att åka emellan två avfarter på motorvägen, vilket vanligtvis tar 2 minuter.. När vi åkte hem, så tog vi och åkte in till down-town Annapolis, där vi åt sushi och tog en varsin glass..

Snacka om perfekt avslut på en perfekt helg..


[p.s. bilder från helgen kommer en annan dag... too tired now..]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback