Orlando, Florida

Dagarna i Florida var hur härliga som helst. Vi blev kvar ytterligare en dag, så totalt var vi där 3 dagar, och varje dag var det över 30 grader varmt.. Jätteskönt, med tanke på att det varit mulet och regn i Annapolis den senaste veckan..


Dag 1:
Vi gick alla upp tidigt på morgonen, och begav oss iväg till flygplatsen. Flygresan ner gick utan några som helst problem. Och vi kom ut från flygplatsen i Orlando och begav oss mot Disney's Magical Express, bussen som skulle ta oss till vårat hotell. När vi kom fram till hotellet, så trodde jag inte mina ögon, det var massivt, och alla som jobbade där såg ut som att de precis hoppat ut ur en Askungen-saga, med tanke på vad de var klädda i..
Snabbt begav vi oss till vårat rum, bytte om och stack och åt lunch, sen var det poolen som gällde, och vi spenderade stort sett hela eftermidagen där. Middagen åt vi en stor god buffé, och på kvällen satte vi oss på stranden och grillade s'mores(grillad mashmallow med en chokladbit mellan två kex) och tittade på filmen Råttatouille som de visade på storskärm. Hög mysfaktor på den kvällen.



Dag 2:
Huvudsaken till att vi åkte, var att mamman och flickan skulle döma i en EasyBake Oven Cook-off. Det var det som bidrog till att vi fick en gratissemester inkl. hotellboende, flygresa och inträde på Disney's alla parker. 
Tävlingen var arrangerad att vara på torsdagen, så medans mamman och flickan jobbade, så åkte jag och pojken till några av de olika parkerna. Först på tur var Animal Kingdom, där vi kunde hitta ett flertal djur, men vi åkte också berg-och-dalbanan Expedission Everest, vilket jag tror är en av de bästa berg-och-dalbanor jag någonsin åkt, det enda som saknades var en loop. På Animal Kingdom åkte vi också en vatten-attraktion, där man kan säga att vi blev dyngsura.
Pojken ville väldigt gärna se några andra parker också. Så vi åkte till Epcot, pojken såg dock inte det roliga i denna park, så vi satte oss och åt lunch och sedan åkte till Disney's Hollywood Studios, vilket jag tror skulle vart kanon, ifall vi haft mer tid på oss..
Tillbaka till hotellet, beredd att åka hem, men får reda på att mamman förlängt vår semester med ytterligare en dag, så att flickan också skulle få möjligheten att gå till en park, så vi åkte till the Magic Kingdom, den mest klassiska parken. Och vi hade det jättebra där verkligen.



Dag 3:
Uppe med tuppen så att vi skulle få några extra timmar i solen och poolen. Och när klockan var 11 var det dags att lämna hotellet. På flygplatsen fick vi vänta i 2 ½ timme, men vi spenderade tiden i alla de affärer som finns på Orlando Flygplats. Flickan som precis börjat lära sig tiden bortsett från digitala siffror, fick en klocka med visare, pojken fick ett spänne till sitt skärp och jag fick en öl, väldigt fair deal, tycker jag. Speciellt också då våran flygvärd ger blir smått kär i mamman och ger henne och mig fri alkohol, i form av två flaskor Jack Daniels istället för en. Kan man önska sig något
bättre???? 



När vi kom hem, så packade vi barnens väskor igen och deras pappa kom och plockade upp dem, jag tog en fika med Lisa, Väldigt br aavslut på tre underbara dagar..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback