Philly, but not really..

Så tidigt på lördag blev det till att gå upp för att bege oss mot West Chester, Pennsylvania. Mamman hade jobb hela helgen, och jag och barnen fick äntligen, efter 11 månader och en vecka, följa med. Resan till hemshoppings-kanalen QVC som hon regelbundet jobbar för, tog ca 2 timmar. Och när vi kom dit så fick vi våra namnskyltar som vi var tvungna att bära för att få gå igenom byggnaden, och mamman visade oss till greenroom, där vi kunde titta på tv-skärmar på vad som hände i studion(fick nämligen inte gå in i studion). Och hon visade oss också datorer, som sköter statistik över hur många sålda produkter de har, men också hur många dollar de säljer för i minuten. Något så otroliga summor verkligen, men vad förväntar man sig, när det är flera miljoner tiittare.

När mamman var klar med sin första produkt, så tog hon med oss till vårat hotell och vi checkade in, och sen gick vi och åt pizza på ett ställe som låg intill. Mamman tog sedan och droppade av oss vid hotellet, för att åka och jobba ytterligare några timmar. Barnen och jag tog då och hoppade ner i hotellets pool och simmade runt, jag satt dock bara i bubbelpoolen. Efter någon timma gick vi tillbaka till rummet, barnen tittade på filmen Monsters vs Aliens. När dem gjorde det, så passade jag på att sova en timma.
Lagom till när filmen tog slut, kom mamman tillbaka, och vi gick ner och satte oss i bubbelpoolen igen, men denna gång bara för en kort stund, för vi skulle ut på middag. Och vi gick till en mysig restaurang där vi åt sushi. Sedn tillbaka till hotellet och gjorde oss redo för sängdags, då mamman var tvungen att gå och jobba igen runt 4-tiden på morgonen. Vi satte på filmen Night at the Museum 2, och mamman och jag somnade in medan barnen tittade klart på den filmen.



(Lite slitna efter helgen)



På morgonen när jag och barnen vaknade var mamman redan iväg och jobbade, så vi tog bara och gorde oss iordning för att möta upp henne för frukost, och vi åt en STOR buffé.. MUMS!!!

Upp för att städa vårt bombnedslag till rum, och sedan åkte vi hem. På vägen var vi tvungna att stanna, då mamman skulle bli intervjuad för en radiokanal i DC-området. Men sedan fortsatte färden. Kom hem, och pojken hade fotbollsträning, när han var klar åkte vi alla och handlade mat, sedan åkte vi hem, packade upp maten, för att sedan hoppa in i bilen för att möta mormor och morfar för middag på vår vietnamesiska restaurang. Hem och läggdags.




Idag har jag inte gjort något speciellt, eller, jag har skypt med Lisa och Freddie. Och det var så kul att göra ett konferenssamtal med dem. Jag saknar dem så!


Kommentarer
Postat av: Christer

Träden ser höstgula ut även därborta. Här är det helt tomt, alla löv ligger på marken.

2009-11-11 @ 04:32:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback